söndag 1 december 2013

Tallin

 Igår steg vi upp tidigt för att åka iväg till Tallin med John. Båten gick halv 8 på morgonen och den var helt proppfull! Vi sovde största tiden av båtresan. När vi kom till Tallin gick vi först lite i butiker och var på kaffe. Vi åt världens dåligaste morotskaka och ostkaka och kan säga att min kakao var helt hemsk, men billigt var det. Vi gick till gamlastan för att kolla på marknad och gick runt och fota. Har helt glömt hur vackert det är. Vädret var helt supervackert men det var jättejätte kallt. Vi fortsatte shoppa och for för att äta. Tänk för förrätt, mat och dricka för två blev det tillsammans 20€! Efter att vi ätit gott fortsatte vi shoppa igen. Då klockan blev halv 6 for vi mot hamnen för att fara till super alko och köpa dricka. Då vi kom ut med 9 lådor med dricka hade vädret bestämt sig att det skulle snöstorma så vi fick gå och dra/bära lådorna i det vädret.. Påvägen hem gungade båten så mycket att jag var vit i ansiktet.. Somtur lungnade det ner sig lite i slutet, trodde jag skulle dö.
Då jag var hemma 11 tiden fick jag snabbt bara hemta sakerna in och sen gällde det lillajuls firande hos Fia! Helt super mysigt!
Idag är det 1.12 och har fått öppna mina chokokalendrar! Imorgon är det gymnasie som gäller..
Puss&Kram Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar